Auces vidusskola
2018./19.m.g. 2.semestris
Laiks
|
Pasākums
|
Klase/es
|
Atziņas
|
19.02.
|
Jūrmala,
nodarbība Izglītības un izklaides centrā “KORSO brīnumi”
|
5.a,
5.b
|
Skolēni
tika iepazīstināti ar “Corso brīnumi”
noteikumiem, tika noskaidrots darbošanās mērķis un uzdevumi mērķa
sasniegšanai. Lai to īstenotu, tika izveidotas 6 grupas, kurām bija jāveic 6
dažādi uzdevumi, par kuriem tiesneši lika punktus. Pasākuma noslēgumā sekoja
darbošanās izvērtēšana, apbalvošana. Skolēniem bija dots laiks darboties individuāli
un arī pāros.(Skatīt foto galeriju Auces facebook. Lapā!)
·
Magnētu
siena – attīsta iztēli.
·
Bloku
pacelšanas spēle – komandu darbs, saliedētība, sadarbība.
·
Lielo
Odmi Blocks – rotaļu zona, objektu veidošana, konstrukcijas.
·
Kinētiskās
smiltis – veidošanas māksla, emocijas, telpiskā domāšana, fizika,
arhitektūra.
·
Koka
klucīši cilvēka ķermeņa formā – telpiskā domāšana, iztēle, matemātiskā
domāšana, loģika, saprašana (jāsaliek ģeometriskas figūras).
·
Rāpšanās
siena (ar Jūrmalas karti) – ģeogrāfija, sports, izturība, gribasspēks.
·
Gaisa
šaušanas spēle – precizitāte, koncentrēšanās spējas, acumērs.
·
Greizais
pašritis – treniņš smadzenēm, kad apgūstam kādu procesu vienā veidā, ir grūti
iemācītie to darīt citādi.
·
Aušanas
stelles – mājturība; atbildība, jo no katra viena ir atkarīgs rezultāts, kopā
darbojoties, varam vairāk.
·
Citāti
– literatūra, lasītprasme.
·
Statiskā
elektrība – eksperiments (spalva un puļķis).
·
Visu
zinu: “Pasaulē vēl neviens darbs pilnībā nav pabeigts.”(Latviešu tautas
paruna); sociālās zinības, latviešu valoda, literatūra.
·
Ne
viss ir tā, kā izskatās – matemātika, ģeometrija.
·
Pasaule
nemainās – dzīvesziņa, klases stunda.
·
Dzīve
laika mašīnā – skaņa - cilvēks, kas klausās, sadzird pagātni (vēsture).
·
XBOX
– svešvalodu zināšanu izmantošana tehnoloģijās(pāru darbs, grupu darbs).
VISĀS
AKTIVITĀTĒS IETURĒTS LABS BALANSS STARP MĀCĪŠANOS UN IZKLAIDI. APGŪSTAMĀS
MĀCĪBAS NAV PĀRLIEKU UZKRĪTOŠAS, TĀS VIEGLI ATKLĀJAS CAUR ROTAĻU.
|
29.03.
|
Liepājas
teātris, izrāde ”Polianna”
|
4.b
|
Pievienotā vērtība ir tāda, ka skolēnus vecāki uz
teātri tik tālu neved. Skolēniem bija iespēja apmeklēt Liepājas teātri,
skatīties aktieru spēli, padomāt par problēmām dzīvē, kas var rasties, un
dažādu skatījumu uz tām. Mācīties no Poliannas, ka uz problēmām var skatīties
gan dažādi un tās atrisināt var divejādi ar pozitīvo domāšanu un negatīvo
domāšanu.
Dažas skolēnu atziņas:
“No
izrādes es iemācījos, ka nevajag bēdāties. Jebkurā skumjā lietā var atrast
kaut ko priecīgu!”
“Polianna
iemācīja pilsētiņas iedzīvotājiem Prieka spēli. Man patika, ka visi cilvēki
kļuva priecīgi un Džimijs atrada sev mājas. Man patika šī izrāde! Es gribētu
vēl aizbraukt uz Liepājas teātri.”
“Es
jums arī iesaku aizbraukt uz šo izrādi. Tā bija ļoti skaista. Es pat vienā
brīdī sāku raudāt. Man ļoti patika šī izrāde!”
|
05.04.
|
Praktiskas
nodarbības “Kā uzņemt savu filmu?”
|
6.a,b,
8.a,b, 9.a,b
|
Nodarbības
sākumā A. Ekštets iepazīstināja ar savu profesionālo un radošo darbību. Tika
noskaidrots, kas ir nepieciešams filmas veidošanai. Nodarbības vadītājs no
skolēnu vidus izvēlējās režisoru, operatoru, aktieri. Izstāstīja filmas
veidošanas principus un ļāva bērniem izvēlēties sev aktuālu tematu filmai.
Skolēni paši veidoja filmas sižetu. Izmatojot telefonu, notika improvizēta
dažu ainu filmēšana.
Skolēni
atzina, ka interesanti un vērtīgi bija reālu dzīves situāciju saplānot pa
posmiem, iemācīties scenārija veidošanas noteikumus. Nodarbība veicināja
skolēnu iztēli, uzdrīkstēšanos, nostiprināja atziņu, ka ar visiem pieejamu
aparatūru, ievērojot noteiktas prasības, var uzfilmēt filmu.
|
15.05.
|
Smilšu
kino muzikālā izrāde “Sprīdītis”
|
1.a,b,
2.a, 4.a,b,c,
1.-5.d.
|
Skolēni
iegūto izmantos vizuālās mākslas un latviešu valodas stundās. Skolēni ar
aizrautību skatījās kā zīmēja smiltīs un veidojās jauks zīmējums. Māksliniece
zīmēja lugas tēlus, skolēni uzmanīgi klausijās lugu un vēroja kā zīmē. Bija
jābūt ļoti uzmanīgiem, lai sekotu līdz. Dzirdēja dziesmas no filmas un
skolēni dziedāja līdz. Beigās dziedāja dziesmu ar kustībām.
Skolēniem
ļoti patika izrāde. Viņi bija ieinteresēti, jo pēc izrādes pulcējās pie
mākslinieces, kur paši varēja izmēģināt zīmēt smiltīs uz gaismas galda.
Visiem zīmēšana padevās ļoti labi, visi bija priecīgi.
Pēc
pasākuma skolēni sprieda kā var tā uzzīmēt, kurš tēls vislabāk iznāca. Skolēniem patika arī
dziesmas. Visu dienu tika apspriests redzētais. Kuri nebija redzējuši filmu,
teica, ka skatīšoties.
Visi
sakām paldies par jauko pasākumu!
|
30.,13.05.
|
Ekskursija
pa Daugavpili un
M.
Rotko mākslas centru
|
11.a
|
Iegūtā
informācija nav tā “parastā no grāmatām”, bet gan no reāla cilvēka stāstītā,
viņa atmiņām, tā ir dzīvā vēsture.
Iespēja visu redzēt savām acīm ne tikai attēlos, bet dzīvē ir ļoti
novērtējama. Pasākums noteikti padziļināja izpratni par Latvijas
vēsturiskajām norisēm, Latgales reģiona iekļaušanos un nozīmi valstiskajā
attīstībā, reģiona kultūras savdabību un pasaules elpu M. Rotko daiļradē.
Zemgalē dzīvojošiem jauniešiem bija iespēja salīdzināt un novērtēt divus
kultūrvēsturiskos novadus.
|
26.04.
|
Pastariņa
muzejs, nodarbība “Maizes cepšana”
|
Speciālās
izglītības klases
|
Iespēja
bērniem pašiem piedalīties maizes cepšanas un sviesta kulšanas procesā,
Lieldienu tradīciju izspēlēšanā (olu krāsošana, olu ripināšana un olu kaujas,
Lieldienu rotaļas), latvju rakstu zīmju izprašanā un veidošanā uz saviem
maizes kukulīšiem. Skolēni paplašināja zināšanas par Ernestu Birznieku Upīti,
viņa dzimto māju, sadzīvi, notikumiem, senajiem darbarīkiem. Pilnveidojās
sadarbības prasmes un kulturālas uzvedības iemaņas.
Prieks par iespēju visiem piedalīties
darba procesos, noslēgumā nobaudot pašu pagatavoto – maizi, sviestu,
krāsotas, vārītas olas. Bērniem ļoti patika praktiskā darbošanās ar seno
laiku darbarīkiem, spēles un rotaļas, izmantojot seno laiku rotaļu elementus
un inventāru. Patika arī tas, kā brīvā, neuzspiestā veidā tika stāstīts par
mūsu tautas vēsturi.
|
27.05.
|
Rīga,
ekskursija Motormuzejā
|
4.a
|
Gids
ļoti labi pastāstīja par transporta attīstību un ražošanu Latvijā, sākot no
velosipēda un beidzot ar mašīnām un autobusu. Pastāstīja, kurās valstīs
ražotas citas automašīnas. Skolēni ieguva jaunas zināšanas, papildināja savu
redzes loku, iejutās lomās. Skolēniem
patika:
·
iepazīt senos transporta līdzekļus, jo
tādus daudzi nebija redzējuši,
·
iespēja iejusties autobusa pasažieru
lomā, braucienā uz lauku kāzu svinībām,
·
mašīnas pacelšana ar virvēm muzeja
ārpusē,
·
dažādi izveidotie uzdevumi, iepazīšanās
ar valdības automašīnām.
|
29.05.
|
Rīga,
Izlaušanās spēle ar I.Ziedoņa “Blēņu pasaku” fragmentiem
|
8.a,b
|
Skolēni
iesaistījās nodarbībā par I.Ziedoņa dzīves, kultūras jomas un daudzpusīgās
radošās darbības procesiem.
Izlaušanās
spēle bija kā alternatīva mācību forma- ar dažāda tipa uzdevumiem, kur
nepieciešams skolēnu komandai savstarpēji sadarboties, loģiski domāt, būt
atraktīviem, domāt plašāk, koncentrēties, lūgt palīdzību nepieciešamības
gadījumā u.c.
Šāda
veida spēlē skolēni iesaistījās pirmo reizi, tātad tas jau lauku bērniem ir
notikums pats par sevi.
Atgriezeniskā
saite
1.
Pozitīvas, atmiņā paliekošas emocijas;
2.
Pārrunas pēc spēles un klasē par saturu,
izdzīvotajām emocijām, sadarbību komandā, analīze par to, ko darītu, kā
rīkotos citādāk.
3.
Spriedām par to, ka vajadzētu mums skolā
iekārtot izlaušanās telpu.
4.
Atsevišķas idejas, uzdevumus var
pielāgot un izmantot mācību procesā.
|
27.05.
|
Dabas muzejs, ekskursija “Dzīvības
attīstība”
VZI
APP “Nacionālais botāniskais dārzs”, tematiska nodarbība “PER ASPERA AD
FRUCTIS. Saimnieciski izmantojamie augi oranžērijā”
|
10.a
|
Skolēniem
bija ekskursija Dabas muzejā Paleontoloģijas
ekspozīcijā
par tēmu “Dzīvības attīstība”. Skolēni nostiprināja stundā apgūtās zināšanas
par dzīvības attīstības periodiem un evolucionārajiem procesiem, bija iespēja
apskatīt dažādas fosilijas un uzdot jautājumus. Savukārt, Nacionālajā botāniskajā dārzā
Salaspilī bija nodarbība oranžērijā “Per
Aspera Ad Fructi. Saimnieciski izmantojamie augi oranžērijā.” Vispirms
skolēni tika iepazīstināti ar augiem, kuri ir aug oranžērijā un kuri ir
izmantojami pārtikā, bet pēc tam komandās pildīja uzdevumus. Skolēni
nostiprināja savas zināšanas par augu ekosistēmām, pielāgotību dzīves videi,
par eksotiskajiem un siltzemju augiem.
|
02.05.
|
Nodarbības
“Eksperimenti ar sauso ledu un šķidro slāpekli”
|
1.a,b,
2.a,b, 3.a,b,
4.c
|
Skolēni
ar interesi vēroja eksperimentus un tajos piedalījās. Bija iespēja pagaršot
saldētu zefīru un pagatavotu saldējumu. Skolēni uzdeva interesējošos
jautājumus un saņēma atbildes. Skolēni uzzināja daudz jauna. Bērni bija ļoti
apmierināti ar nodarbību. Beigās patika degustēt saldējumu.
Skolēniem
patika radošā, aizraujošā, saistošā, prakstiskā eksperimentu nodarbība. Klātienē redzot,
izpētot, izzinot, pielietojot savus maņu orgānus -tausti, ožu, garšu.
Saldējuma degustācija, paspēlēšanās ar „mākoņiem”, izjūtot dažādu vielu
maisījumu, kā tās reaģē ar citām vielām. Neizpalika matemātikas uzdevumu
pielietošana.
|
---
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru
Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.